У Руській Православній Церкві закликали монастирі Афону не вступати в спілкування з новою церквою України і сподіваються, що ченці зроблять єдино правильний вибір – на користь канонічного порядку. Про це заявив митрополит Волоколамський Іларіон, глава Відділу зовнішніх церковних зв’язків Московського Патріархату, передає «Інтерфакс».
«На Афоні добре знають митрополита Київського і всієї України Онуфрія. До недавнього часу він був там частим гостем. Якось, приїхавши на Афон, я насилу в напівтемряві храму впізнав його серед ченців – скромно стоїть в простому чорному чернечому клобуку, зшитому на Грецький манер, без панагії. І багато інших архієреїв канонічної Української Православної Церкви бували на Афоні регулярно. А тепер патріарх Варфоломій оголосив їхню Церкву нечинною», – наголосив архієрей.
За словами владики, в Руській Православній Церкві Афон люблять не за давнину, архітектуру або красиві пейзажі, а перш за все за те, що він «зберігає своє значення оплоту церковної істини для мільйонів православних вірян».
«Щиро сподіваюся на те, що в цій несподіваній для нього ситуації Афон зробить єдино правильний вибір – на користь канонічного порядку. І дякую всім афонським ченцям і ігуменам, які вже такий вибір зробили», – зазначив архієрей.
Митрополит Іларіон пояснив, що духовна атмосфера Афону унікальна, вона створювалася працями багатьох поколінь, і багато афонських ченців «справедливо побоюються, що вона буде зруйнована, якщо Афон відкриють для жінок», як це неодноразово пропонували зробити європейські політики.
«Але хіба молитовне спілкування з розкольниками не таїть в собі ще більших небезпек для всього ладу чернечого життя?», – ставить запитання владика.
Нагадаємо, наприкінці минулого тижня «єпископ» ПЦУ Павло Юристий з супровідниками, які з благословення Константинопольського патріарха Варфоломія здійснюють поїздку по монастирях Святої гори Афон, були прийняті в декількох афонських обителях – Ксенофонт, Пантократор, Новий Есфігмен і Ватопед, але не змогли потрапити на територію Свято-Пантелеімонової обителі, монастирів Зограф і Дохіар, а в монастирі Симонопетра їм дозволили прикластися до святинь і тут же випровадили, не пустивши на монастирський двір.