У наших розкольників не було досвіду життя у справжній Церкві, – спікер УПЦ

Заступник глави Відділу зовнішніх церковних зв’язків протоієрей Миколай Данилевич в інтерв’ю для bog.news зазначив, що пережита криза дала Церкві поштовх до розвитку, утвердженню своїх позицій у суспільстві, а також що УПЦ може запропонувати Україні інклюзивну центристську ідеологію, здатну об’єднувати всі регіони та їхніх жителів. Саме тому, каже спікер УПЦ, у керівництві Церкви не роблять різких заяв і фокусують увагу виключно на церковних питаннях.

Також отець Миколай прокоментував питання законної автокефалії. «Якщо вона буде розділяти людей і буде політичним проектом – ми проти. Автокефалія повинна бути природною та життєвою. Автокефалія ПЦУ не є природною і тому нежиттєздатна і породжує нові розколи і розділення. Автокефалія є форма життя Церкви за певних історичних умов. Ми знаємо приклади, коли її давали, забирали або відновлювали знову. Не треба абсолютизувати форми, але треба звертати увагу на якість церковного життя», – сказав священнослужитель.

Також, на його думку, представники розколу, котрі отримали надію на визнання, дарма думають, що Константинополь «через коліно» змусить інші Церкви їх визнати.

«У наших розкольників не було досвіду життя у справжній Церкві. Цей досвід був у старшого покоління, зокрема, у Філарета і його однодумців, котрі вийшли з нашої Церкви. Переважна частина нинішніх кліриків цієї конфесії вже прийшла до них тоді, коли вони були у розколі. Вони не пили чистої води, зараз вони вчепилися у Константинополь у надії, що він витягне їх звідти, не маючи при цьому бажання повертатись у лоно Церкви, звідки вони та їхні попередники вийшли. Тому мені важко зараз зрозуміти, що вони відчувають з приводу прав. Раніше в них не було перспективи визнання взагалі, тепер вона замайоріла, – зазначив Миколай Данилевич. – Вони думають, що Константинополь через коліно змусить інші Церкви їх визнати. Але цього не буде. У гіршому випадку одна Елладська Церква може частково визнати й отримати проблеми всередині своєї ієрархії, де більшість ієрархів проти визнання ПЦУ. Це робиться неприродньо, і тому породжує біль і страждання у тілі Церкви».

Схожі публікації