У виданнях, наближених до Фанару та ПЦУ, почали розповсюджувати лист за підписом одного з ченців афонського монастиря Пантократор, у котрому йдеться, що «автокефалія Церкви України є визнаним фактом».
Англомовне видання orthodoxtimes оприлюднило цей текст 17 лютого, тоді як cerkvarium 18 лютого заявив, що цей матеріал «надійшов на скриньку редакції».
Оригінальний матеріал відкривається зачином з відсилкою до біблійської історії про блудного сина, повернення котрого стало святом для батька. «І от старший брат став злитись, не розуміючи величі свого батька, замість порадіти поверненню брата…», – нагадує автор, порівнюючи притчу з ситуацією в Україні.
Втім, на думку автора, «блудні сини» з українського розколу не порушували Православної віри, а лише вимагали автокефалію. «Мільйони людей» повернулись до канонічності, а дехто, як зауважує автор, шукає канони, щоб це скасувати, «вони не можуть зрозуміти, що Бог вищий за закон». А українська «автокефалія» навіть більш угодна Богу, ніж інші, бо вона «відновила канонічність для мільйонів», вважає автор. «Іісус Христос дивиться на це. На спасіння людей. Будь-якими шляхами. Все заперечення – тимчасове, бо воно проти волі Бога», далі міркує монах.
Також у листі згадується про возз’єднання РПЦ з РПЦЗ, порівнюючи той акт з наданням «автокефалію» самосвятам та анафемствованим розкольникам в Україні, яке автор називає «величчю Господа». «Обійми Матері-Церкви такі широкі, що всі увійдуть», пише насельник монастиря Пантократор.
Далі автор матеріалу, вочевидь, забуває, що «Фанар позбавив ієрархів УПЦ титулів митрополитів», як це недавно смакувалось у профанарських ЗМІ. Зокрема, навіть у недавньому інтерв’ю очільника ПЦУ Епіфанія Думенка наголошувалось саме на тому, що Онуфрій тепер просто «à Kiev» за версією Фанару. Тепер з’ясувалося, що «Церква-Матір» прийняла всю ієрархію УПЦ, визнаючи Онуфрія Митрополитом Київським у єдності з РПЦ.
Також в листі згадуються результати «опитувань», які «свідчать», що люди схвалили і прийняли «автокефалію», що стала «завершеним екклезіологічним актом». Очільник ПЦУ поминає Главу РПЦ, «схвалює та направляє духовний ріст, освіту, сім’ю, молодь, армію» (ймовірно, текст писали піарники нової церковної структури, – ред.).
Крім того, у тексті зроблений пасаж про екс-очільника УАПЦ, щоб ще раз нагадати тези, які публікувались у грецьких ЗМІ перед визнанням ПЦУ Елладською Церквою – про нібито наявність в УАПЦ дійсних хіротоній, що, нагадаємо, було спростовано, та про священика (без прізвища), котрий дуже постраждав, будучи «вигнаним з парафії за підтримку нової структури ПЦУ».