Митрополит Запорізький і Мелітопольський Лука (Коваленко) вважає, що канонічна заборона на шлюб священиків після хіротонії береже біблейське вчення про шлюб. Коментуючи рішення архієреїв Константинопольського Патріархату про те, щоб допускати друге одруження священників, митрополит УПЦ заявив, що аргументи проте, що нібито канони були створені в інший час, є беззмістовними, такими ж доказами можна пояснювати застарілість та архаїчність Євангелія, заклик Христа до духовної та тілесної чистоти Його нерозумінням поточного моменту. Про це повідомляє прес-служба єпархії.
«На нашу думку, таке рішення, котре не відповідає канонічній дисципліні, викликане необхідністю зцілення тих особистих трагедій, котрі часто виникають у житті священика після смерті дружини або коли вона йде від чоловіка», – пояснює ієрарх.
З його слів, канонічна заборона на шлюб кліриків після хіротонії, введена Шостим Вселенським Собором, «обумовлена необхідністю дотримуватись пастирської гідності та дисципліни, а також скерована на досягнення абсолютної моногамії кліру та охороняє біблійське і богословське, нормативне вчення про шлюб».
УПЦ залишається вірною вченню про шлюб відповідно до Нового Завіту, згідно з яким клірики не одружуються після хіротонії, хоча мирянам можна укладати повторні шлюбні союзи.
«Вочевидь, брати-архієреї забули про те, що відхід від традиції святих отців, полишення канонів та їхнє довільне трактування призводить лише до одного – відпаданню від Христа, що яскраво показує на історія появлення та розвитку протестантських течій, особливо у сучасному світі, з їхнім перекрученим розумінням ролі Христа у житті людини та світу в цілому», – каже у підсумку митрополит Лука.