Уперше в історії «автокефалію» нав’язують силоміць, – митрополит Іларіон

Дії, які Патріарх Варфоломій робить останнім часом, не піддаються ніякій логіці – ні з точки зору церковних канонів, ні з точки зору здорового глузду. Авантюра, яку затіяв Константинопольський Патріарх Варфоломій в Україні, приносить дуже багато лих українському православному народу. Про це голова Відділу зовнішніх церковних зв’язків Московського Патріархату митрополит Волоколамський Іларіон (Алфєєв) розповів в інтерв’ю Orthodoxie.com, опублікованому на православному інтернет-порталі «Православ’я».

Коментуючи ситуацію навколо рішення Вселенського патріарха Варфоломія скасувати Архієпископію руських православних парафій в Західній Європі, митрополит Іларіон повідомив, що не дуже здивований подібною ситуацією.

«Зовсім недавно Патріарх Варфоломій “скасував” Українську Православну Церкву, яка включає в себе 13 000 парафій, понад 200 монастирів і мільйони православних вірян. Він чомусь вирішив, що має право скасовувати Церкви і створювати нові, легітимізувати розкольницькі структури і в односторонньому порядку знімати анафеми, накладені священноначаллям інших Помісних Православних Церков», – сказав представник РПЦ, додавши, що скасування Західноєвропейського екзархату теж вписується в цю логіку.

«Вперше в історії Церкви автокефалію не просять, а нав’язують силовими методами. Православні віряни України в більшості своїй належать до канонічної Української Православної Церкви, що має статус самокерованої Церкви у складі Московського Патріархату; вони не просили ні про яку автокефалію і не приймуть її з рук Патріарха Варфоломія. Проте, з місяця в місяць з Фанару наполегливо звучать заяви про “вже прийняте рішення” надати автокефалію – або Україні, або українському народу, або Українській Церкві. Зі свого боку Президент України Порошенко заявляє про це як про вже вирішене питання».

Як повідомлялось, раніше голова ВЗЦЗ Московського Патріархату митрополит Волоколамський Іларіон попереджував, що Константинополь збирається створити в Україні не самостійну церковну структуру, а «напівавтокефальне» утворення, з самого початку поставлене в дуже жорсткі рамки.

Схожі публікації