Фанар упевнений, що Церкву очолює не Христос, а патріарх Варфоломій, – ЗМІ

Незалежне видання Modern Diplomacy, котре називає себе платформою для «оцінки складних міжнародних питань», що не потрапляють у порядок денний головних західних ЗМІ, опублікувало статтю американки грузинського походження Тамар Ломідзе під назвою «Чи визнає Грузинська православна церква першість патріарха Варфоломія у православному світі?».

 

Аналізуючи позицію Грузинської Церкви у питанні визнання або невизнання ПЦУ, Тамар Ломідзе повідомляє, що «під час попередньої зустрічі константинопольських ієрархів з Ілією ІІ у Тбілісі один з представників Вселенського Патріархату, митрополит Адріанопольський Амфілохій, як кажуть, почав свою промову словами: “Є думка, що Православну Церкву очолює Іісус Христос. Насправді Церкву очолює Вселенський Патріарх,”». Зі слів журналістки, «Католикос-Патріарх, схоже, не погодився з таким твердженням».

 

Тамар Ломідзе – журналістка американського видання Brentwood News (Лос-Анджелес), котра висвітлює декотрі події православного життя та церковно-державних відносин у своєму особистому блозі. У статті, опублікованій Modern Diplomacy, вона намагається відповісти на питання про перспективи визнання ПЦУ з боку Грузинської Православної Церкви.

 

Відомо, що найближчими днями збирається Синод Грузинської Церкви. Автор наголошує, що Константинополь особливо зацікавлений у визнанні ПЦУ, оскільки у цьому можна буде «посилити владу Вселенського патріархату у православному світі, послабити вплив Московського Патріархату та дозволити Константинопольському патріарху одноосібно приймати рішення з надзвичайно важливих питань для Православ’я».

 

З іншого боку, каже журналістка, «Помісні Церкви сумніваються: незважаючи на тиск, жодна з них ще не визнала ПЦУ». Навпаки, вони задають чимало питань, серед котрих: «Як можна було надати автокефалію Українській Церкві, якщо їй усе ще бракує єдності, а деякі громади захоплюють храми інших громад? Чому автокефалія була надана виключно патріархом Варфоломієм, без будь-яких обговорень з іншими Помісними Церквами? Чому з Томосом було так багато поспіху? Чому це відбулось незадовго до виборчої кампанії колишнього президента України Порошенка? Чи може українська автокефалія викликати розкол у православному світі?».

 

Тамар Ломідзе наголошує, що «декотрі Помісні Церкви виступили проти політики Патріарха Варфоломія – у тому числі Антіохійський Патріархат, котрий одного разу надав автокефалію Грузинській Церкві; а також Патріархія Сербії, котра стверджувала, що ієрархія ПЦУ не отримала канонічне наслідування».

 

Крім того, каже журналістка, «Архієпископ Кіпрський Хризостом та Архієпископ Албанії Анастасій попросили патріарха Варфоломія скликати Синаксис Предстоятелів Помісних Церков, однак він рішуче відмовився».

 

Вона пише, що на сьогодні «майбутнє ПЦУ є туманним, бо відносини між групами, котрі сформували цю організацію, нестійкі. Навіть зараз існує конфлікт між Філаретом Денисенком, почесним патріархом ПЦУ, та її формальним главою Епіфанієм. Цей конфлікт підриває єдність ПЦУ та може призвести до її розколу в близькому майбутньому».

 

Тамар Ломідзе повідомляє, що «якщо Грузинська Православна Церква визнає ПЦУ, то вона не зможе самостійно вирішувати свої проблеми». Справа у тому, що «абхази вже просили Вселенський патріархат про автономію. Митрополит Галльський Еммануїл одного разу натякнув Патріарху Грузинському на той факт, що абхазьке прохання може отримати позитивну відповідь, якщо Грузинська Церква не підтримає Константинополь».

 

Автор повідомляє, що «тепер Константинополь робить вигляд, що має право надавати автокефалію у будь-якій точці світу». Це означає, що якщо Грузинська Церква визнає ПЦУ, то вона впустить греків на свою територію.

 

Свою статтю Тамар Ломідзе завершає словами про те, що «Православна Церква ніколи не слідувала прикладу католиків, а ті, хто володіє духовною ясністю, розуміють, що Православна Церква зіштовхується з новою масштабною загрозою, і українська проблема – лише частина її».

Схожі публікації