Константинопольський патріархат випустив свої «основи соціальної концепції»

Константинопольський патріархат обнародував документ «ЗА ЖИТТЯ МИРУ. На шляху до соціального етосу Православної Церкви». Текст розроблений на продовження рішень Критського собору та схвалений константинопольським Синодом наприкінці 2019 року.

Звісно, буде проведений детальний аналіз цього документу (до речі, він доступний 12-ма мовами, включно з російською та українською), а поки що вкажемо кілька цікавих його особливостей:

  1. Явне віддавання переваги політичній демократії. У документі йдеться: «У наші дні в багатьох країнах світу громадянський порядок, свобода, права людини та демократія – це реалії, котрим громадяни можуть довіряти», при цьому «було би нерозумно та немилосердно не відчувати щирої вдячності за особливий демократичний дух сучасної епохи». Більше того, православні християни нібито повинні «працювати над збереженням та розширенням демократичних інститутів та звичаїв».

Фанар напряму пропагує православним конкретні політичні «чесноти» далеко за новозавітними рамками.

  1. М’яка легалізація содомського гріха. Як ми з’ясували ще у 2016 році при аналізі документів Критського лжесобору, Константинополь (і персонально митрополит Галльський Еммануїл) в дусі «вікон Овертона» протягує поступове пом’якшення ставлення до содомії, тим самим йдучи шляхом англіканців та решти західних єретиків. Звісно, пряме схвалення гомосексуалізму в «церковному» документі було би зовсім скандальним, тому в новому документі содомія описується у пом’якшених «об’єктивно»-описуючих, нейтрально-благосних фразах і, що важливо, без чіткої біблійської та святоотцівської оцінки даного гріха. Так, йдеться про існування «гетеросексуальних, гомосексуальних, бісексуальних та інших сексуальних «ідентичностей»». Стверджується, що «фундаментальним правом кожної людини, котре жодна державна або цивільна влада не може порушити, є право не підлягати переслідуванням або утисненням прав на підґрунті сексуальності». Відсилання до державної влади – це конкретна закладка, необхідна для критики «репресивних режимів». Так, ярий фанаріот та апологет содомії професор Петрос Василіадіс (між іншим, член піклувальної ради кочетковського «Свято-Філаретівського інституту») критикував Росію за її антисодомське законодавство.

У новому документі Фанару йдеться, що «християни повинні (…) протистояти всім формам дискримінації щодо своїх ближніх, незалежно від їхньої сексуальної орієнтації». Документ абсолютно скандально каже про «святість сексуального життя» (до слова, над «теологією сексу» фанаріотські богослови та «фордемська» тусівка вже немало попрацювали).

Цікаво, що новий документ фанаріотів затверджений та опублікований у розпал передвиборчої кампанії у США та цілком компліментарний політичній програмі Джо Байдена – давнього союзника Варфоломія. Зазначимо, що недавно Байден обнародував свій план просування «ЛГБТ-рівності» в Америці та всьому світі.

Фанаріотський документ носить не просто «байденівський», але яскраво виражений антитрамповський характер, про що ми розповімо пізніше.

А в цілому колишня Константинопольська Церква у документі, що розглядається, яскраво демонструє свою триваючу самоізоляцію від Православ’я, у зв’язку з чим перед Руською Православною Церквою відкриваються нові можливості для демонтажу цієї параеклезіальної структури.

Аналітичний центр свт. Василія Великого

Схожі публікації