Грецький ієрарх: Томос ПЦУ має жахливі відхилення від Передання Церкви

Митрополит Кіфірський і Антикіфірський Елладської Православної Церкви Серафим заявив, що українська «автокефалія» має жахливі відхилення від православного Передання. Про це повідомляє Ромфея.

Коментуючи свою незгоду з рішенням Собору ієрархії, владика Серафим нагадав єпископам Елладської Церкви, що щодо Томосу ПЦУ багатьма ієрархами, богословами і мирянами написаний цілий ряд робіт, що «розглядають українське питання про “автокефалію”, з його канонічними і еклезіологічними основами, з його жахливими відхиленнями від православного Передання, у всіх його вимірах і з усіма його згубними і непередбачуваними наслідками, що загрожують цілісності та єдності всіх Помісних Православних Церков».

Йдеться про тексти, «опубліковані митрополитом Пірейським Серафимом, почесним професором догматичного богослов’я богословського факультету Салонікського університету ім. Аристотеля Димітріосом Тселенгідісом; про звернення безлічі священнослужителів, ченців і мирян до ієрархії Елладської Церкви».

Коментуючи серпневе засідання Священного Синоду Елладської Церкви, владика сказав, що проти синодального рішення щодо «українського питання» виступили 5 представників «Старої Греції» – найстаріші члени Постійного Священного Синоду.

Причина їх обережної позиції з цього питання диктується побоюваннями «щодо безмежності права Вселенського Патріарха на надання автокефалії в усьому православному світі і розгляду апеляцій з боку всіх православних епископий». Також архієреї були належним чином поінформовані «про повний канонічний безлад в рядах двох відновлених українських об’єднань розкольників – підданих анафемі, позбавленим влади, саморукоположенних і нерукоположенних».

Саме тому, з точки зору деяких грецьких синодалів, «через особливий характер і проблематику, а також вищевказаних чинників надання українській автокефалії, підхід до цієї вкрай болючої теми повинен бути більш обережним і виваженим з канонічної та екклезіологічної точки зору».

Разом з тим, і «Блаженніший Ієронім, з одного боку, поважаючи право Вселенського Патріарха надавати автокефалію Помісній Церкві, а з іншого – будучи серйозно стурбованим обережною і негативною позицією Помісних Автокефальних Церков щодо української автокефалії, отримавши при цьому належним чином інформацію про плутанину і повний безлад в рядах розкольницьких структур в питаннях канонічного порядку, священства і хіротоній, протягом усього синодального періоду перебував у розмірковуванні і задумі, в глибоких переживаннях щодо масштабної проблеми української автокефалії, наданої за таких умов, і її згубних наслідків для єдності Православних Автокефальних Церков».

Схожі публікації