Кримське питання, або Як «Київський патріархат» заплутався у свідченнях щодо свого існування на півострові

За останні кілька років представники УПЦ КП відкрилися, як кажуть, «по-справжньому». За ними тягнеться шлейф зі скандалів, використання прихильного адміністративного ресурсу, рейдерства тощо. Та найперше, в чому «Київський патріархат» виявив свою справжню сутність – брехня!

Брехати в УПЦ КП звикли всі – від «патріарха» до рядового священика. Їм то чується, що «московський піп не відспівав загиблого в АТО», так як про це говорив минулого року капелан «Київського патріархату» Костянтин Холодов, то за якимись там замовними соцопитуваннями «Київський патріархат» має ледь не 80% популярності в Україні, обганяючи навіть найчисельнішу за кількістю парафій і вірян УПЦ, чим часто любить вихвалятись речник УПЦ КП Євстратій Зоря.

Коли ж брехню представників цієї організації викривають, поведінка їх буває доволі прогнозованою. Наприклад, пан Холодов, коли його неправду було заперечено, сказав: «За що купив, за те і продав». Речник УПЦ КП взагалі воліє відмовчуватись і не помічати тієї брехні, яку він розповсюджує в ЗМІ.

І все це не мало б такого резонансу, та подібна «правда», формує імідж одним, «підфарбовуючи» його іншим. Як би УПЦ була не релігійною організацією, а, скажімо, IT-компанією, можна було б сміливо подавати до суду з вимогою фінансового відшкодування за псування ділової репутації. Та Церква стійко терпить всі ті брехливі напади, які поширюють з середовища УПЦ КП.

Щоправда, обманюють в УПЦ КП не лише супроти всіх навкруги, та й проти себе самих. Так трапилось і в тривалому скандалі з релігійною ситуацією на окупованому Кримському півострові, коли «архієпископ» Климент Кущ, який є тамошнім очільником єпархії УПЦ КП, почав розповідати про страшні репресії проти їхньої організації.

Читаючи заяви Куща, складалось враження, що в Криму релігійна ситуація перетворилась на певний період боротьби з релігією у кращих традиціях радянської доби 20-30-х років ХХ століття. Інтернет ряснів заголовками на кшталт: «Київський патріархат в Криму під загрозою заборони», «Священиків УПЦ КП не пускають в Крим», «Архієпископа УПЦ КП в Криму тримають в застінках ФСБ» і тому подібне.

Сам же «владика» Климент Кущ, виступає таким собі Вільямом Уоласом, героєм нашого часу, який бореться з окупантами проти їхнього свавілля та за збереження хоча б чогось українського в Криму. Гучні заяви «архієпископа» Климента створили йому імідж дисидента, який ні за що на світі не згодиться йти на угоду з окупантами.

 Для якого-небудь роману про тяжку долю українців на чужині вся ця історія можливо б і згодилась. Та от є невеличкий нюанс, який полягає в тому, що кримська полеміка «Київського патріархату» не вартує й дірки від бублика, а факти, які в УПЦ КП замовчуються, є набагато красномовнішими всіх тих балачок, якими розкольники годують наївну публіку.

  На злодієві шапка згоріла, або Як «владика» Кущ взяв окупаційне громадянство

Одразу після окупації Криму в «Київському патріархаті» заволали – «Московська церква підтримала окупанта!». Здається, всі пам’ятають цей скандал дворічної давнини. Тоді речник УПЦ КП, озброївшись підтримкою впливових в Україні ЗМІ, розвинув активну інформаційну кампанію проти УПЦ. Зміст був приблизно наступний: УПЦ в Криму перереєструвалась за російським законодавством, віддала свої кримські єпархії з усім майном під контроль РПЦ, а відтак – підтримала окупацію Криму.

Канал «1+1» мусолив псевдозраду УПЦ ледь не місяць, щоразу виводячи сюжети на дану тему в прайм-тайм телевізійного ефіру. До коментування «події» долучались політики, політологи, представники духовенства УПЦ КП та всі, кому було не надто лінь. Незважаючи на ті факти, які наводили в УПЦ на захист своєї позиції, ніхто не дослухався до голосу істини. Голос неправди проти Церкви звучав набагато солодше.

Офіційні промовці «Київського патріархату», вповноважені говорити про майбутнє існування своєї організації на півострові, заявляли про те, що ніколи в житті не перереєструються в Криму за окупаційним законодавством і готові йти у своєму рішенні до кінця.

Та минуло небагато часу від дня окупації, і Климент Кущ заявив наступне: «У будь-якому випадку юридична перереєстрація необхідна тому, що без неї деякі церкви залишаться відрізаними від світла та води, а також є загроза втрати майна. У нас вже є прецеденти. Надалі проблема буде полягати в тому, що жоден платіж я не зможу провести не тільки за комунальні послуги, але і за послуги охоронних фірм».

Що тут відбулось? За мірками УПЦ КП та її прихильників – зрада Батьківщини! Та ці слова – ніщо, в порівнянні з тим, що вдалось дізнатись з засобів масової інформації. Справа в тому, що пан Кущ ледь не один з перших публічних фігур півострову, хто набув російське громадянство, отримавши паспорт РФ. Якщо вірити заяві про видачу паспорта громадянина Росії, документ «владика-патріот» отримав 20 січня 2015 року. Варто нагадати, що окупація Криму відбулась в лютому 2014-го року.

Заява на отримання паспорта РФ

Зважаючи на цей факт, закрадається кілька логічних висновків. По-перше, Климент Кущ – біпатрид, тобто особа, яка має подвійне громадянство, що заборонено законом України. По-друге, мало віриться в те, що Кримську єпархію УПЦ КП не перереєстровано за новим порядком. По-третє, чи можна вірити людині, в якої слова розходяться зі справами?

«Архієпископ», який кричав: «Вовки! Вовки!».

Після всього, на що пішов «владика» Климент Кущ, здавалося б – сиди собі тихесенько, не балакай зайвого… та ні. Громадянин РФ Павло Миколайович Кущ і далі продовжує годувати народ Божий розповідями про свої «подвиги» заради збереження в Криму.

Серед основних гасел, які регулярно продукувались Кущем під час його візитів на материк, особливо привертали увагу ті, коли «владика» розповідав, що «Київський патріархат» в Криму перебуває під загрозою заборони і ледь не в підпіллі.

Та з нещодавньої його заяви стає зрозумілим, що вочевидь крига скресла, а стосунки між УПЦ КП та кримською владою помітно потеплішали. Так? Вочевидь, що так! «Зараз, коли вже стало зрозуміло, за якими правилами ми живемо в Криму, після того, як люди вирішили свої побутові проблеми, Церква почала відроджуватися», – сказав нещодавно пан Кущ в ефірі «Радіо Крим. Реалії».

Так за якими ж правилами ви живете в Криму, пане Кущ? Поділіться з українською громадськістю, яким чином ваші слова розходяться з дійсністю. Повідайте про своє нове громадянство, про свій бізнес на півострові – кондитерський магазин «Кирюша». Розкажіть всім, як ваше бажання вижити в Криму перемогло і патріотизм, і любов до Батьківщини, і весь той пласт популістичних заяв, якими ви регулярно «підгодовуєте» українське суспільство. Тільки годі брехні! За цих кілька років її стало надто багато… особливо з надр вашої УПЦ КП.

Сергій Назарчук

Схожі публікації